Alcoholvrije week

Alcohol bevat vaak veel calorieën. En omdat je er niet op hoeft te kauwen en je lichaam het snel kan verwerken, raak je er niet vol van. Helaas zijn het lege calorieën, supersnelle suikers en worden ze snel omgezet in vet. Wellicht de moeite om een keer te proberen een week géén alcohol drinken en op die manier te ontdekken wat je alternatieven zijn! 

1. Alcoholvrij bier

Oké, hier zitten ook calorieën in, maar een stuk minder dan in normaal bier. En een alcoholvrij biertje smaakt tegenwoordig prima. Ook de radler- varianten zijn in de zomer lekker. 

Ook een mooi alternatief tijdens het stappen of op het terras. 

 

2. Maak je eigen mocktails

Alcoholvrije cocktails kun je makkelijk zelf maken. Denk aan gepureerde fruitsoorten en meng die door elkaar. Zelf vind ik het erg lekker om watermeloen in te vriezen en dat in de blender te doen.

Of kijk eens op deze site.

3. Maak een lijstje met redenen
Schrijf op wat je redenen zijn om deze week geen alcohol te drinken. Dit kan handig zijn als je het zelf even moeilijk hebt, maar ook om aan anderen te vertellen. Uit ervaring weet ik dat mensen vragen waaróm je geen alcohol drinkt. Uitleggen dat je bijvoorbeeld meedoet aan een challenge kan prima.
 

Voedingscoach Marjoleine Peusens

 

tel. 06-44501699

marjoleinepeusens@gmail.com

  • White Google+ Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon